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ABOUT                         WORK
ETC SEOUL pop-up store

Usage : Retail
Location : The hyundai
Floor area: 36.6 sqm
Year : Dec, 23
Photo : Cho donghyun  

다양한 브랜드를 판매하는 편집의류 브랜드 ETC SEOUL의 팝업 매장이다.
판매상품들을 돋보이게 하는 단순한 형태 속 우드와 금속의 재료사용으로 톤앤매너가 정리된 이 팝업공간의 기본구성은 행거와 중앙매대 그리고 포스장의 가구로 조합되어있다.

우선 행거는 클라이언트의 팝업기간 이후 매장이나 다른 환경에서도 지속적으로 사용하고 싶다는 요청에 의해 지지대, 선반, 행거 연결부 등 4가지의 파츠로 구성되어 조립/분해가 가능하게 하였다. 가변성과 내구성 및 보관성에 주안점을 두었으며, 선반의 탈부착 여부에 따라 행거형과 선반형 두가지의 형태로 가변이 가능하다.

또한 팝업공간 가장자리에 위치한 행거와 공간 중앙의 묵직한 우든매스는 디스플레이와 벤치의 기능을 동시 수행하며, 포스장, 거울 덩어리와 함께 행거들의 선적인 요소들을 중화시킨다.



The basic configuration of the popup space for the editorial clothing brand ETC SEOUL, which sells various brands, is composed of hangers, a central display, and furniture for the checkout counter. The design features a simple form that highlights the products, using wood and metal materials to create a refined tone and manner.

Firstly, the hanger is designed with the client's request in mind for it to be used continuously in the store or other environments after the popup period. It is composed of four parts: a support base, shelves, hanger connectors, allowing for easy assembly and disassembly. The emphasis is on versatility, durability, and storage. Depending on the attachment or detachment of shelves, it can be transformed into two different forms: hanger type and shelf type.

Additionally, the hanger at the edge of the popup space and the sturdy wooden mast in the center of the space serve a dual function as a display and a bench. Together with the checkout counter, a cluster of mirrors, and other elements, they harmonize the visual elements of the hangers in the space.